"Jeg bekræfter handelsvilkår" - ved ordrebekræftelsen - Husk at sætte hak for at modtage din ordrebekræftelse.


Handelsvilkår

Ordre modtagelse:

Alle ordrer bekræftes pr. e-mail. Alle vareforsendelser bekræftes pr. e-mail. Vær derfor omhyggelig med at oplyse korrekt e-mail adresse. Vi sælger kun frø til forbrugere der primært handler uden for deres erhverv. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med froetorvet.dk indgås aftaler på dansk.
 
Tilføjelser til din ordre skal ske inden for 12 timer efter ordren er lagt. Du kan sende os en mail, med de ekstra varer som du ønsker. Vi sender derefter et nyt betalingslink til dig, hvor du skal indtaste dine kortoplysninger. Obs " fragtomkostninger kan blive forhøjet i forhold til vægt af den samlede forsendelse. Du vil modtage en ny ordrebekræftelse. Betalingslinket virker i 24 timer
Vi kan desværre ikke tilføje flere varer til ordren, når de 12 timer er gået fra den oprindelige ordre er lagt. Ønsker du at tilføje senere end 12 timer efter, må du lægge en ny ordre.

Frøtorvet ApS 
Rønnebær Allé 40 
3000 Helsingør
CVR: 32324282
Telefon +45 3962 1912
Email: info@froetorvet.dk 


Betalingsform:

Der kan betales med dankort/visadankort, med kreditkort (Mastercard, Eurocard, Maestro,Visa elektronik, Diners ) og med udenlandske kreditkort (Mastercard, Maestro, JCB, Visa, Visa Elektronik, Diners) samt 3 D- secure.
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Du kan betale med apple pay og google pay - som er linket op til et betalingskort (som understøtter denne betalingsform).
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil vi hæver beløbet, når vi sender varen eller efter aftale med din kortudsteder frigives. 
Du kan kontakte din kortudsteder, hvis du har spørgsmål til reservationen. 
Følgende kort: udenlandske kreditkort (Mastercard reservation i 30 dage, Maestro (debetkort), JCB, Visa, Visa Elektronik, Diners)

Særligt for erhvervskunder:

Ved større ordre, bedes du betale via bankoverførsel. Du skal kontakte os se kontakt , så vi kan åbne betalingsmodulet. Varerne bestilles først hjem, når vi har modtaget din betaling.

Leveringsform:

STANDARDFRAGT GLS Pakkeshop incl. moms bliver beregnet ligesom PostNord vægt/volumenberegning, da et produkt ikke kan have flere vægtklasser. Ændret priser 29-02-2024. Der kan opstå situationer, hvor GLS leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer. 
Priser
0 gram til 1 kg. pakkepost uden omdeling 44,95 kr.
1 kg til 5 kg. Pakkepost uden omdeling 49,95 kr.
5 kg til 10 kg. Pakkepost uden omdeling 54,95 kr.
10 kg til 15 kg. Pakkepost uden omdeling 59,95 kr
15 kg til 99 kg. Pakkepost uden omdeling 64,95 kr.
Leveres i pakkeshop (Benzintanke, Spar forretninger, Dagli´ Brugsen, Superbest, Bilka, 7-eleven, div. butikker).
FRI FRAGT til GLS Pakkeshop, ved varekøb for minimum 499,00 inkl. kundeklubrabat, gælder kun forsendelse i Danmark. Ændret 26-11-2023..

GLS - levering til privat adresse - Priser incl. moms (vægt/volumenberegning )- Ændret priser 24-07-2024
Din pakke bliver afleveret i receptionen (FIRMAADRESSE ELLER ARBEJDSPLADS). Hvis du er enkeltmandsvirksomhed og IKKE kan træffes på adressen SKAL DU vælge EN ANDEN forsendelsesform. Eks. GLS Pakkeshop. Hvis vi vurderer, at adressen er en privat adresse og IKKE EN FIRMAADRESSE, vælger vi nærmeste pakkehop. Vi fortager et tjek op i mod CVR registret og fremgår adressen ikke som en erhvervsadresse, bliver den vurderet som en privat adresse og leveringssadressen ændres til en GLS pakkehop.
Priser
0 gram til 1 kg. pakkepost med omdeling 74,95 kr.
1 kg til 5 kg. Pakkepost med omdeling 79,95 kr.
5 kg til 10 kg. Pakkepost med omdeling 105,95 kr.
10 kg til 15 kg. Pakkepost med omdeling 122,95 kr.
15 kg til 99 kg. Pakkepost med omdeling 149,95 kr.

GLS Pakkepost med omdeling TIL ERHVERVSADRESSE (firmaadresser eller arbejdsplads) beløb incl. moms bliver beregnet ligesom PostNord vægt/volumenberegning, da et produkt ikke kan have flere vægtklasser. Ændret priser 29-02-2024
Du skal være at træffe på adressen. Hvis du IKKE kan træffes på adressen SKAL DU vælge EN ANDEN forsendelsesform. Eks. GLS Pakkeshop. Hvis vi vurderer, at adressen er en privat adresse, vælger vi nærmeste pakkehop.
Priser:
0 gram til 1 kg. pakkepost med omdeling 63,95 kr.
1 kg til 5 kg. Pakkepost med omdeling 66,95 kr.
5 kg til 10 kg. Pakkepost med omdeling 101,95 kr.
10 kg til 15 kg. Pakkepost med omdeling 122,95 kr.
15 kg til 99 kg. Pakkepost med omdeling 149,95 kr.


Fortrydelsesret:


Fortrydelsesretten er ikke gældende for erhvervskunder.
Privat kunder:
Der er 14 dages fortrydelsesret på varerne, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail info@froetorvet.dk .  
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre, bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du returnere produktet/produkterne tilbage til os.

For vores lysprodukter gælder der særlige vilkår vedr. fortrydelse.
Da emballagen udgør en væsentlig del af produktet, idet varens art, egenskaber (kravspecifikationer) og den måde, som varen fungerer på er oplyst på emballagen (I nogle tilfælde er også væsentlige sikkerhedskrav oplyst på emballagen) er det et krav at emballagen medfølger ved returnering af produktet, hvis du vil være sikker på at få alle dine penge retur. Medfølger emballagen ikke, værdiansættes varen fra handelsværdien når den modtages retur. Lysprodukter uden emballage og vejledning kan medføre en meget lav handelsværdi.
Varens stand, når du sender den retur
Varens stand, når du sender den tilbage: Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Emballage:
Beskadiget eller manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for. For at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage, og at der udvises forsigtighed ved åbning af emballagen. Det er muligt at åbne emballagen uden af beskadige den. Emballagen er også med til at beskytte produktet såfremt det sendes retur. Værdiforringelse af emballagen vurderes ud fra det konkrete forhold, men varen vil oftest blive kategoriseret som udstillingsvarer, hvis emballagen mangler, eller er beskadiget.
 
Returnering af produktet/produkterne
Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
For julegaver købt i perioden 1. oktober til 24. december, kan købet fortrydes frem til 14. januar. For køb foretaget efter 24. december gælder de almindelige regler om 14 dages fortrydelsesfrist. 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder, du vil kun modtage standardfragtomkostningerne retur i forbindelse med fortrydelse.), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Ved delvist fortrydelse af købet, har du ikke har krav på tilbagebetaling af leveringsomkostninger. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores  standardfortrydelsesformular.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Frøtorvet ApS
Rønnebær Allé 40
3000 Helsingør
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


Uafhentet varer

Bliver varen returneret til os, fordi du ikke har afhentet varen i den butik, hvor den ligger til afhentning, inden udløbet af den oplyste frist, og dette skyldes fortrydelse skal du betale for returforsendelsen til os. Standardfragtomkostningerne (minimum 44,95 for pakkeshop) vil derfor blive fratrukket ved tilbagebetalingen af købsbeløbet.
Kommer varen retur uafhentet og du stadig ønsker varen opkræver vi den reelle returfragt for at varen er kommet retur, samt fragt for at gensende pakken.

 

Obs! Du kan ikke kombinere fortrydelsesret og reklamationsret for et og samme produkt.

Reklamation: 

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse.
Når du handler hos froetorvet har du 24 måneders reklamationsret. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamation over fejl og mangler ved frø og genopladelige batterier:
For produkter med begrænset levetid, er reklamationsretten betinget af deres begrænset levetid. For frø vil levetiden typisk være 6 måneder.
For frø må du gerne vedlægge Video/billeder af den pågældende sort/sorter i forhold til reklamationen, samt en uddybende beskrivelse af hvad problemet er / har været. 

Reklamation vedr. vores sortiment (Lysprodukter herunder, udendørslamper, dekorationspære etc.):
For disse varetyper gælder der 24 måneder reklamationsfrist.
En video kan oftest underbygge din fejlbeskrivelse ved lysprodukter, vi beder derfor at du vedlægger en video, og underbyggende beskrivelsen.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi anbefaler at undersøge produkterne når de er leveret på grund af produkternes begrænsede levetid.  
Reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed
For batterier og følgende varer Solcellelamper, lyskæder og LED stearinlys etc, kan reklamationsretten være begrænset af varens naturlige holdbarhed. Bliver produktet brugt mere end normalt, kan reklamationsperiode være begrænset. En video kan oftest underbygge din fejlbeskrivelse ved lysprodukter, vi beder derfor at du vedlægger en video, og underbyggende beskrivelsen.
De første 0-12 måneder gælder formodningsreglen, hvor det formodes at en påvist fejl var til stede ved købstidspunktet. I de resterende 12-24 måneder er det dig som kunde der skal bevise at fejlen var til stede allerede da varen blev købt. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvis der er tale om en berettiget reklamation kan produktet enten repareres eller ombyttes. Såfremt der ikke er mulighed for ombytning eller reparation kan produktet krediteres helt eller delvist efter aftale.

For alle varer/produkter
Du skal rette skriftlig henvendelse til os info@froetorvet.dk , hvor du oplyser, hvad problemet er, så detaljeret som muligt, samt oplyse dit ordrenummer. Du må meget gerne vedlægge en video/billede som kan underbygger din fejlbeskrivelse. Varen skal returneres forsvarligt emballeret. Såfremt vi vurderer, at der er eventuelt er tale om slitage eller fejlagtig brug kommer du i første omgang selv til at betale for returforsendelsen. Viser det sig efterfølgende at produktet er omfattet af reklamationsretten, betaler vi naturligvis for en rimelig returforsendelse. 
Vurdere vi, at produktet højst sandsynligt er omfattet af reklamationsretten, fremsender vi en returlabel til dig. Vi kan dog godt stille betingelser vedr. fremsendelse af returlabel til dig, fremsendelse af returlabel er ikke et lovkrav, men en service som vi tilbyder. Derfor kan du blive bedt om at foretage forskellige test vedr. det produkt/produkter som du reklamere over. Du er dog altid velkommen til at sende produktet/produkterne retur til os, på egen regning, vi vil dække de rimelige returforsendelsesomkostninger, såfremt det viser sig, at reklamationen efterfølgende er berettiget. Husk derfor at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Fremsender vi returlabel til dig og viser det sig efterfølgende at produktet ikke er omfattet af reklamationsretten, kommer du til at betale for begge forsendelser (forsendelsen til Frøtorvet og forsendelsen tilbage til udleveringsstedet ).

 

Der er ingen reklamationsret på gratis produkter, da værdien er sat til 0 kr.

Ved reklamation skal varen sendes til: 
Frøtorvet ApS 
Rønnebær Allé 40 
3000 Helsingør  Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
 
Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil evt. refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. 
Refusion: 
Refusion kan enten ved tilbagebetaling via dankort/kreditkort eller ved bankoverførsel. Ved bankoverførsel har vi brug for bankoplysninger såsom registreringsnummer og kontonummer. 

 

Obs! Du kan ikke kombinere fortrydelsesret og reklamationsret for et og samme produkt.

Gavekort

Ved køb af gavekort gør vi opmærksom på, at gavekortet er gyldigt i 2 år fra leveringstidspunktet. Der gælder de samme regler for fortrydelse på gavekortet som på vores andre varer. 


Du skal være fyldt 18 år for at handle på froetorvet.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.


Udebleven forsendelse:

Såfremt at dine varer er sendt med almindelig brevforsendelse, og at du ikke modtager dine varer. For vore udenlandske kunder : Vil vi meget gerne have at du efter 10 dage (obs! A-post tager 2-3 hverdage at fremsende) fra afsendelsen sender en mail til os  I denne mail skal du oplyse dit ordrenummer, påføre din adresse, så vi kan tjekke at adressen på ordren er korrekt. Vi vil efterfølgende sende en ny forsendelse til dig, da vi antager at første forsendelse er gået tabt. Såfremt vi modtager forsendelsen retur på grund af forkert adresse, ubekendt på adressen eller lign. hæfter du som køber for de fragtomkostninger, der opstår som følge af, at vi må genfremsende varen til dig. Ved fejl, mangler eller evt. udebleven leverance bedes henvendelse rettet til.
info@froetorvet.dk 


Ekstra omkostninger:

Betalingsomkostning - der tillægges ekstra omkostninger for anvendelse af kreditkort for lande uden for EU. Priser ændret 28-12-2017 For lande uden for EU. Andre udenlandske kreditkort 0,92 %+0,3 % + 1,70% af omsætningen excl. moms og min. 1,95 pr. transaktion. Der bliver pålagt moms på gebyret. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra froetorvet.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
 

Anden information

Nogle frø er giftige og må ikke indtages, og vi anbefaler at frøene opbevares utilgængeligt for børn. 
Nogle af de frøsorter som vi har til salg er beskyttet - patenteret - Dette betyder, at du ikke må videresælge frøene eller planter heraf.  Såfremt, du videresælger frø eller planter heraf, krænker du andres rettigheder - idet produktet er patentbeskyttet eller på anden måde beskyttet. Frø   - Kun salg til private kunder. Frø er omfattet af plantesundhedsforordningen (nr 2016/2031/EU) - derfor kun salg til private forbrugere. Vi tillader os at annullere en ordre, såfremt vi vurderer, at der er tale om erhverv eller delvis erhverv.
 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, mobiltelefonnummer, mailadresse, betalingskorttype, IP adresse samt produktdata. Formål: Data anvendes i forbindelse med bestilling og behandling af ordre via webshoppen. Data opbevares i 6 år fakturadata. Fakturadata anonymiseres efter 6 år. Data kan ændres i forbindelse med ændret adresseoplysning, telefonnummer etc. Data kan ikke ændres for allerede udstedte faktura. Retsgrundlaget for behandling af oplysninger er EU persondataforordningen art 6, stk. 1, litra b, c og f. Webstatistik webshop: Når du handler i vores webshop, samles der statistik i forbindelse med produktsalg – informationerne anvendes til analyseformål, optimering af produktsortiment, til emailmarkedsføring og til økonomistyring. Retsgrundlaget for behandling er EU persondataforordnings art 6 stk. 1 litra f. Når du kontakter os via vores webshop, har vi brug for din e-mailadresse, navn, evt. adresse og telefonnummer for at kunne besvare dine evt. spørgsmål ( formål). Hvis du anvender funktionen "Tip en ven" skal du udfylde dit navn, modtager emailadresse og modtager navn. Sende et produktønske til en ven (formål). Data bliver kun registreret hos Frøtorvet ApS, hvis modtager emailen ikke er korrekt. Hvis du anvender udsolgt funktionen "send en mail, når denne vare er på lager igen" - har vi brug for din emailadresse. Dit ønske om at modtage en mail, når varen er på lager (formål). Retsgrundlaget for behandling af oplysninger er EU persondataforordningen art 6, stk. 1, litra c og f. Når du tilmelder dig vores kundeklub, har vi brug for navn og mailadresse. Formål: Data anvendes til at sende nyhedsbreve ud til dig via mail ca. 24 gange årligt – emailmarkedsføring, samt at administrere dit medlemskab af kundeklubben:  Dine data opbevares på kundeklubbens medlemsliste så længe du ønsker at være medlem af kundeklubben, dvs. har du ingen aktivitet indenfor 18 mdr. bliver dine data automatisk afmeldt permission, framelder du kundeklubben bliver dine data afmeldt permission. Data kan ændres i forbindelse med ændret mailadresse eller navn. Du vil blive bedt som særskilt samtykke til elektronisk markedsføring, jf. markedsføringsloven § 10, stk. 1. Retsgrundlaget for behandling er EU persondataforordnings art 6 stk. 1 litra c og f.  Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at Formål: kunne levere ordren/pakken til dig.  Vi videregiver navn, adresse, mailadresse, ordrenummer, leveringsønsker samt mobiltelefonnummer til GLS – som skal levere pakken til dig. Mailadressen og mobiltelefonnummer bliver anvendt af GLS, for at GLS kan advisere dig, at pakken er klar til afhentning. Vi videregiver navn og adresse til PostNord ved brevforsendelse. Ordrebeløbet og betalings-Identifikationsnummer(betalingsreferencenummer) videregives til Quickpay/nets/teller i forbindelse med, at vi skal hæve beløbet fra dit betalingskort (formål), når orden sendes til den oplyste leveringsadresse. Vi videregiver informationer vedr. ordredata (navn, adresse, e-mail, produktdata) til E-mærkets kunde- og fragtscore. E-mærket udsender en kundetilfredshedsvurdering til dig således, at du har mulighed for at vurdere os, herunder bestilling, levering og kundeservice.  Formål: At forfølge vores interesse i, at vi til stadighed optimere vores serviceniveau, optimere vores produktsortiment, optimere webshoppens brugervenlighed. Retsgrundlaget for behandling er EU persondataforordnings art 6 stk. 1 litra f. IP adresse er det digitale dataspor, som anvendes, for at kunne tilgå et webside, ip adressen er din computers visitkort, for at kunne besøge forskellige websider, ip adressen lagres i shoppen ved ordreafgivelse. Ip adressen kan anvendes i forbindelse med evt. svig (formål). Retsgrundlaget for behandling af oplysninger er EU persondataforordningen art 6, stk 1, litra b og c.  Ved reklamationer på produkterne: kan der ske videregivelse af din ordreoplysninger til leverandøren, således at vi kan behandle din reklamation hurtigere. Der videregives kun oplysninger vedr. dit køb, og oplysninger bruges kun til dokumentation for købet af det pågældende produkt, som klages over. Personoplysningerne registreres hos Frøtorvet ApS og opbevares i 6 år, hvorefter oplysningerne anonymiseres/slettes, endvidere jf. ovenstående.  Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  Den dataansvarlige på https://www.froetorvet.dk er Frøtorvet ApS er dataansvarlig for persondata (administration af data). Frøtorvet ApS, Rønnebær Allé 40, 3000 Helsingør, CVR. Nummer 32324282. Kontakt: mail: info@froetorvet.dk eller telefon 396 1912 på hverdage mellem kl. 09:00-15:00. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@froetorvet.dk. Denne persondatapolitik kan blive ændret. Besøg vores hjemmeside regelmæssigt for at holde dig opdateret.


Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Frøtorvet ApS Rønnebær Allé 40,  3000 Helsingør, info@froetorvet.dk  eller telefonisk 3962 1912. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området.
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Klageportalen for Nævnenes Hus. 
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her
E-mærket, Generatorvej 8F, 2. tv, 2730 Herlev, www.emaerket.dk,  tlf.: 44 85 85 90.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. 

Standardfortrydelsesformular

klip - - klip - -Klip - -Klip - -Klip - - Klip. 

Standardfortrydelsesformular 
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)  - Til [Frøtorvet ApS , Rønnebær Allé 40, 3000 Helsingør, info@froetorvet.dk:  - Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)  - Bestilt den (*)/modtaget den (*)  - Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)  - Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)  - Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)  -
Dato  klip - - klip - -Klip - -Klip - -Klip - - Klip.  (*) Det ikke relevante udstreges